آموزش خرید طلا و جواهر

خرید طلا و جواهر همیشه به این آسانی که به نظر می رسد نیست. یک جواهر مناسب می تواند یک سالگرد، تولد و یا عیدی را خاص‌‎تر کند.

بیشتر افراد با خرید طلا و جواهری که بتواند نشان از عشق، عید یا مناسبتی خاص باشد، مشکل دارند. همچنین انتخاب بسیار زیادی برای افرادی که قصد خرید طلا و جواهر دارند وجود دارد..

برای خرید جواهرات بی نقص ، ما چند نکته کاربردی را برایتان آماده کرده‌ایم:

در مورد طلا و جواهری که قصد خریدش را دارید تحقیق کنید.

برای کمک به درک اصطلاحاتی مانند وضوح و برش الماس، درجه بندی سنگ‌های قیمتی، تفاوت بین سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در مراجع متفاوت تحقیق کنید.

همچنین در فروشگاه‌های معتبر جواهرات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که قطعات شما از منابع معتبر تهیه شده است.

گوهرها را بررسی کنید.

در هنگام خرید طلا و جواهر، اطمینان حاصل کنید که نگین‌های موجود در قطعه جواهرات به محل نصبشان محکم شده‌اند. در غیر این صورت، سنگ‌های قیمتی شما می‌توانند در معرض خطر سقوط قرار گیرند.

اطلاعات مربوط به سیاست بازگشت یا ضمانت نامه را بپرسید.

حتما در مورد ضمانت تعمیرات یا بازگشتی که فروشنده به شما در هنگام خرید طلا و جواهر میدهد، پرس و جو کنید.

خرید طلا یا پلاتینیوم

طلا

کلمه طلا ، که به تنهایی، به معنای طلای 18 عیار است. از آنجا که طلا فلزی نرم است، معمولاً با فلزات دیگر مخلوط می‌شود تا سختی و دوام آن افزایش یابد.

در زمان خرید طلا و جواهر، عیار طلا به شما می گوید که چه نسبت طلا با فلزات دیگر مخلوط شده است. رایج ترین آنها برای طلا عیار هجده، چهارده و ده است.

طلا و جواهر ساخته شده از طلای عیار بالاتر زردتر و کمی نرم تر از جواهرات طلای ساخته شده از طلای عیار پایین است. این آلیاژ طلا می‌تواند شامل مس ، نقره ، روی یا فلزات دیگر باشد.

انتخاب گسترده‌ای از سبک‌ها و طرح‌ها در جواهرات طلا موجود است. امکان دارد قیمت در هنگام خرید طلا و جواهر به دلیل طراحی و ساخت خلاقانه آن بیشتر از جواهرات طلا عمومی باشد

برای اینکه مطمئن شوید هنگام خرید جواهرات طلا بهترین و بیشترین ارزش را برای پول خود دریافت می کنید ، این نکات را رعایت کنید:

  • مطمئن شوید که طلا و جواهر به وضوح با ویژگی‌های کامل مشخص شده است.
  • توجه داشته باشید که آیا طلا در آینده در معرض آسیب قرار دارد یا خیر.
  • اطمینان حاصل کنید که وزن عیار کالا در رسید فروش ذکر شده است.

پلاتینیوم

پلاتینیوم فلزی گرانبها است که معمولاً با سایر فلزات مشابه مخلوط می‌شود. بر اساس مقدار پلاتین خالص در قطعه ، علامت‌گذاری‌های مختلفی بر روی جواهرات پلاتین استفاده می‌شود. به دلیل اینکه درصد کمی از سایر فلزات را با پلاتینیوم آلیاژ می‌کنند، پلاتین برای افرادی که به برخی از فلزات حساسیت دارند ، عالی است.

روش های ساخت جواهرات

ساخت یک جواهر در زیبایی و ماندگاری آن تأثیر بسزایی دارد.

در زیر برخی از نکات مفید ذکر شده است:

  • هرچه تعداد قلاب های که در جای خود سنگ‌ها را نگه دارد بیشتر باشد، بهتر است.
  • مطمئن شوید که در زیر سنگ قیمتی جایی برای دسترسی آسان هنگام تمیز کردن وجود دارد.
  • بست ها باید به راحتی باز و بسته شوند ، اما خیلی نازک و شل نباشند.

مخاطبتان را بهتر ببینید

خرید طلا و جواهرات موارد زیادی در مورد شما و یا شخصی که به او اهدا می کنید بیان می کند. به همین علت در هنگام خرید  طلا و جواهر برای افراد دیگر باید به یک سری نکات توجه کنید

  1. سلیقه مخاطب خود را بشناسید

فرد مورد نظر شما سنگهای قیمتی و نقوش سنتی را دوست دارد یا اینکه به سبک‌های غیر عادی یا غیر متعارف تمایل دارد؟ توجه سبک مورد علاقه مخاطبتان خرید طلا و جواهر را برای شما آسان‌تر می‌کند.

  1. به سبک پوشش و رفتاری اش توجه کنید

به آنچه مخاطبتان می‌پوشد و آنچه در جعبه جواهرات‌اش است نگاه کنید. اگر شخص خاص شما اغلب طرح های ساده‌ای را انتخاب می‌کند، از خرید قطعات پررنگ یا با جزئیات (مانند سنگ) زیاد خودداری کنید. این امر در هنگام خرید ساعت نیز صادق است

شما میتوانید انگشتر جواهر، دستبند و یا نیم ست جواهر به مخاطب خود هدیه بدهید

نکات مهم در خرید دستبند برلیان

  • تراش سنگ.روی دستبند می‌تواند به صورت گرد، پرنسس، زمرد و قطره اشک باشد. حتی ممکن است جالب باشد که چندین نوع برش را روی یک دستبند برای یک قطعه برای تنوع قرار دهید.
  • می‌توانید تصمیم بگیرید که دستبند شما چند قطعه سنگ داشته باشد آیا قطعه ای پوشیده از جواهرات می خواهید یا یک قطعه ساده تر که تعداد سنگ‌های کمتری داشته باشد.
  • رنگ و نوع سنگ در انتخاب دستبند اهمیت دارد. می‌تواند زمرد ، یاقوت کبود ، یاقوت باشد. شما می‌توانید درهنگام خرید دستبند از چندین نوع سنگ انتخاب کنید. اینگونه دستبندی درخشان و چند رنگی در جعبه جواهرات خود داشته باشید.
  • آیا این دستبند برلیان ضخیم خواهد بود یا نازک؟ اگر نازک است ، پس مایل نیستید سنگهای زیادی (یا هر نوع سنگی) را روی آن قرار دهید. مگر اینکه چیزی مانند دستبند تنیس بخواهید. اگر ضخیم است ، تصمیم بگیرید که چقدر ضخیم است و از چه نوع سنگ یا فلزی در آن استفاده شود.
  • قلاب بعضی از دستبندها به شکلی زیبا و خلاقانه هستند که به دور مچ دست می شوند. می‌تواند فقط یک باند ساده و بسته باشد. یا حفره ای خواهد بود که باید دور قلاب بپیچد

ادامه مطلب …


برای دیدن مدل های دستبند برلیان روژین کلیک نمائید…


راهنمای خرید انگشتر جواهر

  • توجه به مناسبتی که قصد خرید انگشتر برای آن را دارید. این موضوع اهمیت بسیاری در زمان خرید دارد.
  • انگشتر جواهر باید مناسب انگشت شما یا مخاطبتان باشد.
  • به جزئیات روی فلز توجه کنید جزئیات روی فلز انگشتر شما تفاوت زیادی در ظاهر کلی آن دارد.
  • ساق انگشتر که معمولاً باند نامیده می شود ، بخش حلقه‌ای شکل است که انگشت داخل آن می رود. ساق انگشتر از نظر عرض ، عمق و شکل می تواند متفاوت باشد.

ادامه مطلب…


برای دیدن محصولات انگشتر جواهر روژین کلیک نمائید…


در انتها اعتبار فروشگاه طلا و جواهر را نزد خانواده ، دوستان و اعضای جامعه و صنعت به فروشگاه بررسی کنید.

چه در حال خرید طلا و جواهر برای شخصی خاص باشید و چه به عنوان هزینه برای خودتان، دانستن بیشتر در مورد این صنعت به شما اطمینان می دهد که بهترین خرید را داشته باشید.

. با دانستن اینکه بهترین خرید ممکن را انجام داده اید ، به لذت جواهرات خود بیفزایید.

نوشته های مرتبط

ارسال یک دیدگاه