راهنمای خرید انگشتر جواهر و حلقه طلا

انتخاب و خرید یک انگشتر جواهر و یا حلقه نامزدی مناسب ، کاری دشوار و وقت گیر به نظر می‌رسد. اما نگران نباشید! ما برای کمک به شما اینجا هستیم.

شروع جستجو برای خرید انگشتر جواهر و حلقه نامزدی بسیار طاقت فرسا است. جدا از تنوع بسیار زیاد طرح ها ، اصطلاحات ناشناخته صنعت جواهرات نیز می تواند به عنوان یک زبان خارجی به نظر برسد.

در این مقاله قصد داریم با راهنمایی درست و فنی و ذکر همه موارد شما را در تصمیم گیری یاری کنیم تا خرید انگشتر جواهر برای شما بیش از پیش لذت بخش باشد.

برای همین ابتدا قسمت‌های مختلف حلقه‌های انگشتر جواهر را به شما معرفی و در ادامه بهترین ترکیب سبک‌ها ، اشکال ، ساق‌ها و پروفایل‌ها را برای یک قطعه انگشتر جواهر عالی کنار هم می‌گذاریم.

 

راهنمای موارد فنی یک انگشتر جواهر

در ابتدا یک راهنما از طراحی انگشتر جواهر برای شما آماده کرده‌ایم تا کمی شما را با آناتومی انگشتر جواهر آشنا کند. برای آشنایی با اصطلاحات مورد استفاده در قطعات انگشتر ، هم تا جایی که حوصله شما سر نرود واژه نامه بصری را نشان خواهیم داد.

اگر سوالی هم در ذهنتان باقی ماند می‌توانید با ما تماس بگیرید.

 

تنظیمات سنگ بالای انگشتر جواهر

از نظر فنی ، تنظیم سنگ جواهر، یعنی نحوه نگهداری آن. به همین دلیل تنظیمات قرارگیری سنگ ، نقش اصلی را در ظاهر کلی یک انگشتر جواهر بازی می کند.

 

رکاب، ساق انگشتر جواهر

ساق انگشتر که معمولاً باند نامیده می شود ، بخش حلقه‌ای شکل است که انگشت داخل آن می رود. ساق انگشتر از نظر عرض ، عمق و شکل می تواند متفاوت باشد.

 

پروفایل های حلقه

در زیر متداول ترین اشکال نمایه انگشتر جواهر را می‌توانید ببینید:

 

 

جزئیات روی فلز

جزئیات روی فلز انگشتر شما تفاوت زیادی در ظاهر کلی آن دارد. به عنوان مثال فیلیبرن ، گل دانه و حکاکی می‌تواند جلوه ای زیبا به انگشترها بدهد.

حلقه ساده

راهنمای عمومی خرید انگشتر جواهر

انتخاب و خرید انگشتر جواهری که مطابق با سلیقه شما باشد هم کار آسانی نیست. همیشه مدل‌ها، طرح‌ها، رنگ‌ها و عیارهای مختلفی از زینت‌آلات در طلا و جواهرفروشی ها وجود دارد و کار شما را در انتخاب سخت خواهد کرد.

 

مهم ترین مسأله ای که هنگام خرید یک انگشتر جواهر به آن باید توجه شود انتخاب بهترین و مناسب ترین طرح از میان تمامی انگشتر های موجود است.

البته میزان بودجه و مسائل مالی نیز تأثیر زیادی بر این انتخاب می گذارد. پس بیائید مواردی که باید در نظر بگیریم را باهم بررسی کنیم:

 

1- مناسبتی که می‌خواهید برای آن انگشتر جواهر بخرید و یا هدیه بدهید چیست؟

اولین سوال قبل از خرید انگشتر: برای چه مناسبتی قصد خرید دارید؟ عروسی؟ نامزدی؟ سالگرد؟ یا تولد؟  شاید هم سرمایه‌گذاری

برخی از مناسبت‌ ها نیاز به  انگشترهای خاص و متفاوت دارند، در بعضی مواقع باید یک حلقه ساده بگیرید. به همین خاطر مهم است که اول مشخص کنید که این انگشتر در چه مناسبتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 


ممکن است این مطلب را هم دوست داشته باشید: چرا انگشتر و حلقه های ساده زیبا هستند

 

2- انگشتر جواهر باید متناسب با انگشت شما باشد.

انگشتر برای انگشت های بزرگ و تپل

اگر بند انگشت های شما بزرگ است و نمی خواهید در دید باشند باید انگشتری را انتخاب کنید که توجه را از انگشت شما دور و به انگشتر جواهرتان جلب کند.

برای این منظور سعی کنید نگاهتان به خرید انگشترهای ضخیم باشد تا در انگشت شما بیشتر خودنمایی کنند و توجه را از بند انگشت شما دور کند.

انگشتر جواهر 1766
انگشتر جواهر 1766
انگشتر برای دستان بزرگ

اگر دستان بزرگی دارید بیشتر به سمت خرید انگشتر جواهر و حلقه‌های بزرگ بروید تا با استایل و تیپ شما همخوانی داشته باشد.

سعی کنید از حلقه های ریز نقش دوری کنید که به احتمال زیاد با انگشتان شما همخوانی نخواهند داشت.

انگشتر جواهر 1528
انگشتر جواهر 1528
انگشتر برای انگشت های بلند و کشیده

اگر شما انگشتان بلند و کشیده‌ای دارید، انگشترهایی که نگین و سنگ های دایره‌ای و کوچک دارند بر روی انگشتان شما بسیار درخشان تر خواهد بود.

پس با انتخاب دقیق و با کمی سلیقه و خلاقیت به درخشش و زیبایی انگشتان خودتان بیافزایید.

انگشتر جواهر کد 1576 ~ انگشتر سولیتر رز گلد مزین به تخمه الماس پاک و درجه یک
انگشتر کد 1576
انگشتر برای انگشت های کوتاه

برای این نوع از انگشت ها عرض انگشتر اهمیتی ندارد هدف اصلی بلند تر دیده شدن انگشت است یعنی باید از انگشترهایی استفاده شود که انگشت شما را بلندتر و کشیده تر نشان دهد.

انگشترهایی با نگین‌های لوزی و بیضی و انگشترهای مارپیچ مسلماً انگشت شما را بلندتر نشان خواهد داد.

انگشتر جواهر
انگشتر جواهر کد 1802
انگشتر برای دستان کوچک

اگر شما دستان کوچکی دارید بهتر است تناسب دستانتان را رعایت کنید و به نسبت از انگشترهای کوچکتر و ریزتر استفاده کنید. انگشترهایی با سنگ های گرد و کوچک و یا به شکل قلب می توانند بر روی دستان شما زیبایی را جلوه کنند.

انگشتر جواهر 1774
انگشتر جواهر 1774

انگشتر جواهری  که تخفیف خورده را خریداری کنیم یا خیر؟

در این وضعیت اقتصادی و گرانی‌های بیش از حد، خیلی وسوسه‌ کننده است که به سراغ کالاهای ارزان‌ تر یا مدل‎ هایی بروید که تخفیف خورده‌اند. اما گاهی این کار درست نیست.

هنگام خرید طلا و جواهری که روی قیمت آن تخفیف زیادی خورده است باید دقت بیشتری به خرج دهید و مطمئن شوید که ادعاهای فروشنده در مورد ارزش و خلوص و عیار آن صحت داشته باشد.

دلیل اصلی تخفیف را بپرسید. شاید مثلا انگشتر خوردگی دارد، ساییده شده یا خراش برداشته است.

چنین گزینه‌هایی برای هدیه دادن به شریک عاطفی زندگیتان کار درست و جالبی نیست زیرا ارزش کار شما را زیر سوال می‌ برد.

قبل از خرید طلای ارزان حتما از سلامت، کیفیت و ارزش واقعی آن مطمئن شوید.

 

انگشتر جواهر آبکاری شده

توجه کنید که رکاب انگشتر جواهر ، آبکاری نشده باشد.

رکاب انگشتر در طرح‌ ها، شکل‌ ها و رنگ های مختلفی عرضه می‌شود. بعضا هم ممکن است از جنس طلا نباشد و فقط روکش طلا داشته باشد.

این انگشترها به این خاطر که از طلا نیستند و فقط آبکاری طلا شده‌اند، قیمت ارزان‌تری دارند. اما توجه داشته باشید که برای هدیه دادن گزینه مناسبی به شمار نمی‌روند.

سعی کنید برای هدیه دادن انگشتر طلا سراغ گزینه‌های آبکاری شده نروید.

 

 

تغییر سایز انگشتر طلا

پس از خرید انگشتر جواهر به عنوان هدیه اگر اندازه آن مناسب انگشت هدیه گیرنده نبود، نگران نباشید. سایز انگشتر را می‌توان تغییر داد. در اغلب مواقع، جواهرسازها انگشتر را برش می‌دهند تا اندازه آن را بزرگ یا کوچک کنند و سپس دوباره حلقه را جوش می‌دهند.

برای بزرگ کردن انگشتر، طلاساز پس از برش حلقه، آن را می‌کشد تا به اندازه دلخواه برسد. سپس از فلزات دیگر برای پر کردن این فاصله بهره می‌گیرد.

برای کوچک کردن انگشتر هم، تعمیرکار طلا اول حلقه را برش می‌دهد و بخشی از آن را بریده تا حلقه تنگ‌تر شود. سپس دو انتهای آن را به هم جوش داده و انگشتر به حالت دایره‌ای خود بر می‌گردد.

البته بهتر است از همان اول در هنگام خرید انگشتر جواهر، سایز مناسب را خریداری کنید.

 

سورس: iconicjewelry

 

نوشته های مرتبط

دیدگاه ها (1)

به نظر من برای تغییر سایز انگشتر جواهر باید جای حرفه ای داد تا کار را تمیز انجام بدهد.

ارسال یک دیدگاه