همه چیز درباره سنگ ماه تولد

همه چیز درباره سنگ ماه تولد

یکی از عواملی که بر رفتار و اخلاق و منش فرد تاثیرگذار است ماه تولد است. برای متولد هر ماه سنگ مخصوص در نظر گرفته شده که برای متولدین هر ماه خواص منحصر به فردی دارد. دانشمندان نیز بر این باورند که هر سنگ با متولد ماه خاصی ارتباط بیشتر و بهتری برقرار می کند و می تواند برای درمان بیماری ها یا متعادل کردن قوای روحی او ثمربخش باشد. در ادامه به بررسی تک تک این سنگ ها و خواص آن ها می پردازیم.

ماه فروردین (الماس)

الماس، یکی از گرانبهاترین، زیباترین و قدیمی ترین سنگ های موجود در طبیعت است که با متولدین فروردین ارتباط بیشتری برقرار می کند. این سنگ اعتماد به نفس را افزایش می دهد، احساس شکست ناپذیری را در انسان تقویت می کند و همچنین اثر مثبتی در کار دستگاه های بدن دارد. برای قرن ها الماس مظهر عشق ابدی و وفاداری بوده است.
| همچنین بخوانید: خصوصیات و سنگ متولدین ماه فروردین

ماه اردیبهشت (زمرد)

زمرد از زمان خيلی دور به عنوان سنگ درمانی به کار می رفته است و یکی از پرطرافدارترین سنگ های جهان است که ناظر فشارخون و ضربان قلب است. يکی از مهم ترين ويژگی های آن اين است که روح و جسم را با هم متعادل می کند. یهودیان معتقدند این سنگ موجب افزایش تمرکز می شود.
| همچنین بخوانید: خصوصیات و سنگ متولدین ماه اردیبهشت

ماه خرداد (مروارید)

مروارید در گروه‌ گوهرها قرار دارد. این‌ گوهر زیبا را مظهر پاكی، زیبایی‌ و ظرافت‌ می‌دانند و بشر از چندین‌ هزار سال‌ پیش‌ آن‌ را می ‌شناخته‌ است. مروارید به داروی جادویی معروف است که تاثیر زیادی بر روی اعصاب دارد، نيرو حيات را افزايش می دهد، ضد اضطراب عمل می کند و خلاقیت و قوه تخیل را افزایش می دهد.
| همچنین بخوانید: خصوصیات و سنگ متولدین ماه خرداد

ماه تیر (یاقوت قرمز)

یاقوت قرمز بین‌ سنگ‌های‌ قرمز بیشترین‌ خواهان‌ را دارد و با ارزش‌ ترین‌ است. پس‌ از الماس، یاقوت‌ قرمز سخت‌ ترین‌ كانی‌ محسوب‌ می‌شود و در سایزهای‌ بالاتر از پنج‌ قیراط، از الماس‌ با ارزش‌ تر است. در میان‌ جواهرات‌ به‌ «سلطان‌ سنگ‌ها» شهرت‌ دارد. یاقوت‌ قرمز، خواص‌ درمانی‌ آن‌ برای‌ جسم‌ و روان‌ است. این‌ سنگ‌ توانایی، نیرو، زندگی، شهامت، شجاعت‌ و تفكرات‌ مثبت‌ را تقویت‌ می ‌كند.
| همچنین بخوانید: خصوصیات و سنگ متولدین ماه تیر

ماه مرداد (زبرجد یا پریدوت)

زبرجد در داخل زمین شکل می گیرد و توسط آتشفشان به سطح زمین می آید. در زمان های خیلی دور به این سنگ، اشک های الهه آتشفشان می گفتند. رنگ زبرجد سبز روشن است. اشخاص حساس به زمان لازم است كه گردنبندى از زبرجد با خود داشته باشند زيرا اين سنگ ها همچون داروهاى محرك است. سنگ زبرجد در ما ايجاد قدرت، روشن بينى و بصيرت ميكند و بر عليه اندوه و ناراحتى ها مبارزه ميكند.
| همچنین بخوانید: خصوصیات و سنگ متولدین ماه مرداد

ماه شهریور (یاقوت کبود)

یاقوت کبود سمبل‌ واقعیت، وفاداری، عقل‌ و تفكر است چنانكه‌ گاه‌ آن‌ را «سنگ‌ خردمندان» نیز می‌ نامند. اين سنگ دارای خاصيت شفابخشی است، روی سلول های پوست، مو و ناخن خيلي تاثير می گذارد، درد را کاهش می دهد و برای آرام کردن عصبانیت و تسکین اعصاب مؤثر است.
| همچنین بخوانید: خصوصیات و سنگ متولدین ماه شهریور

ماه مهر (اوپال)

اوپال‌ را در مشرق ‌زمین‌ سمبل‌ وفاداری‌ و امید می‌ شناسند و اعتقاد دارند این‌ سنگ‌ از بهشت‌ روی‌ زمین‌ افتاده‌ و ظاهراً حالت‌ نورانی‌ آن‌ باعث‌ به ‌وجود آمدن‌ این‌ باور شده‌ است. اوپال‌ به‌ سنگ امید و‌ خوشبختی‌ معروف‌ است‌ و به‌ خاطر هفت‌ رنگ‌ بودن‌ آن‌ اكثر هنرمندان‌ به‌ خصوص‌ نقاشان، موسیقی دان‌ها و هنرپیشگان‌ از آن‌ استفاده‌ می ‌كنند. این‌ سنگ‌ تأثیر مثبتی‌ در روح‌ و روان‌ دارد و مانع‌ نگرانی، افسردگی، سستی‌ و رخوت‌ می ‌شود.
| همچنین بخوانید: خصوصیات و سنگ متولدین ماه مهر

ماه آبان (توپاز)

توپاز از واژه‌ توپازیوس‌ كه‌ نام‌ جزیره‌ای‌ در دریای‌ سرخ‌ است‌ گرفته‌ شده‌ است. این‌ سنگ‌ سمبل‌ وقار و ابهت،‌ عشق و مهربانی و نشانه‌ شادی‌ و موفقیت است. مصری‌ها سنگ‌ توپاز را سمبل‌ خورشید می‌ دانند، یونانی‌ها نیز معتقدند این‌ سنگ‌ به‌ انسان‌ نیرویی‌ خاص‌ می‌ دهد و رومی‌ها اعتقاد داشتند كه‌ توپاز هوش‌ و وفاداری‌ را افزایش‌ می ‌دهد.
| همچنین بخوانید: خصوصیات و سنگ متولدین ماه آبان

ماه آذر (فیروزه)

فیروزه بهترین‌ و زیباترین‌ نوع‌ این‌ سنگ‌ در دنیا قلمداد می ‌شود و هر نوع‌ فیروزهِ مرغوب‌ را فیروزهِ ایران‌ می ‌گویند. اصولاً فیروزه‌ را در دنیا به‌ نام‌ ایران‌ می ‌شناسند و در نمایشگاه‌های‌ جواهر نیز، این‌ سنگ‌ را سمبل‌ كشور ما می ‌دانند. رنگ‌ خالص‌ آبی‌ در فیروزه‌ بسیار كمیاب، و به‌ همین‌ دلیل‌ نوع‌ صاف‌ و صیقلی‌ آن‌ بسیار با ارزش‌ و گران‌ است. فيروزه قدرت چشم را افزايش می دهد و ضد افسردگی است.
| همچنین بخوانید: خصوصیات و سنگ متولدین ماه آذر

ماه دی (لعل یا گارنت)

گارنت‌در رنگ‌های‌ مختلف‌ وجود دارد و متداول ‌ترین‌ رنگ‌ آن‌ قرمز تیره‌ است. نام‌ دیگر گارنت‌ لعل‌ است. رنگ‌های‌ گارنت‌ جلوه‌ و زیبایی‌ خاصی‌ دارند. اين سنگ برای استحکام ديواره های سرخرگ، تقويت چشم و درمان سرطان در مراحل اوليه آن کارايی دارد. اثرات اين سنگ ميان زنان بيشتر نمايان می شود و بيماری های زنانگی را بهبود می بخشد.
| همچنین بخوانید: خصوصیات و سنگ متولدین ماه دی

ماه بهمن (آمیتیست)

آمیتیست نوعی‌ كریستال‌ كوارتز به‌ رنگ‌ بنفش‌ است، و در گروه‌ كوارتز گرانبهاترین‌ سنگ‌ محسوب‌ می‌ شود و‌ در گروه‌ سنگ‌های‌ رنگی‌ در جواهر سازی‌ بسیار مورد توجه‌ است‌ و بیشترین‌ طرفدار را دارد، زیرا رنگ‌ آن‌ منحصر به‌ فرد است‌ و در گوهرها كمتر دیده‌ می ‌شود. این سنگ برای کاهش اضطراب استفاده می شود و برای از بین بردن کابوس و بدخوابی کمک می کند.
| همچنین بخوانید: خصوصیات و سنگ متولدین ماه بهمن

ماه اسفند (آکوامارین)

آكوامارین‌ جزو آن‌ دسته‌ از جواهرات‌ است‌ كه‌ برای‌ جواهرسازان‌ و بسیاری‌ از خانم‌ها جاذبه‌ فراوان‌ دارد. واژه‌ آكوامارین‌ از كلمه ‌ای‌ لاتین‌ به‌ معنای‌ آب‌ دریاست‌ و براساس‌ رنگ‌ آبی‌ آن‌ به‌ این‌ نام‌ خوانده‌ می‌ شود. سیستم‌ ایمنی‌ و اعصاب‌ را تقویت‌ می ‌كند و باعث‌ آرامش‌ غدد می ‌شود و رنگی‌ است كه‌ به‌ انسان‌ آرامشی‌ همراه‌ با نشاط‌ می ‌دهد.
| همچنین بخوانید: خصوصیات و سنگ متولدین ماه اسفند

همه چیز درباره سنگ ماه تولد

نوشته های مرتبط

ارسال یک دیدگاه